فنايي: شانس قضاوت نيشي‌مورا در جام جهاني نصف شد!
 
داوری فوتبال
جدیدترین اخبار داوری فوتبال ایران وجهان
دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, :: 20:30 ::  نويسنده : مهدی قاسمی

 كارشناس داوري با بيان اين‌كه اشتباه داور باعث شد كه ايران برابر ازبكستان شكست نخورد گفت: تيم داوري ژاپني نيمي از شانس خود را براي حضور در جام جهاني از دست داد. 

محمد فنايي در باره‌ي عملكرد تيم داوري ديدار تيم‌هاي ايران و ازبكستان گفت: قضاوت بازي حساس ايران و ازبكستان بر عهده‌ي نيشي‌مورايي گذشته شده بود كه از داوران مطرح جهان هست و از آنجا كه هميشه داوري‌ها در ازبكستان با حرف و حديث روبروست. خيال ايران از بابت قضاوت اين ديدار راحت بود. چون نيشي‌مورا به اندازه‌ي كافي تجربه‌ي قضاوت ديدارهاي حساس را داشت. 

وي ادامه داد: در دقيقه‌ي 30 كمك داور به اشتباه پرچمش را به نشانه‌ي آفسايد به ضرر ازبكستان بالا برد اما داور در ناباوري كمك داور، سوت نزد چون به درستي تشخيص داد كه آن صحنه آفسايد نبوده است. 

همچنين در دقيقه 35 مهاجم ازبكستان روي بازيكن ما مرتكب خطا شد كه داور آن را اعلام نكرد وهمان موقعيت نزديك بود به گل ازبكستان تبديل شود. 

فنايي در ادامه به حساس‌ترين صحنه اين ديدار اشاره كرد وگفت: صحنه‌اي كه مي‌شود به آن بحث كرد در دقيقه 74 رخ داد؛ جايي كه ازبك‌ها توپي را وارد دروازه ما كردند كه گل بودن آن حتي مشكوك هم نبود. و كاملا واضح بود كه توپ به گل تبديل شده است. اما اشتباه داور باعث شد ايران نتيجه واگذار نكند. 

وي ادامه داد: تيم داوري اين ديدار در مجموع نتوانست خيلي خوب كار كند وضعف كمك داوران در نتيجه بازي تاثير گذاشت و از آنجايي كه ما هم در دقايق آخر بازي به گل رسيديم مطمئنا ازبك‌ها نسبت به عملكرد داوري اعتراض خواهند كرد. 

فنايي افزود: مطمئن باشيد كه در چند روز آينده فيفا و رسانه‌هاي جهاني درباره اين اتفاق بسيار صحبت خواهند كرد وقطعا بار ديگر بحث استفاده از تكنولوژي تشخيص گل مطرح خواهد شد. 

داور اسبق بين المللي ايران در پايان گفت:‌بازي‌هاي حساس مقدماتي جام جهاني براي انتخاب تيم‌هاي داوري براي حضور در اين جام تاثيرگذار است و من فكر مي كنم اشتباه تيم داوري ژاپني در ديدار ايران و ازبكستان حداقل 50 درصد شانس اين تيم را براي حضور در جام جهاني كاهش داد كه البته شايد به نوعي فرصت خوبي براي تيم داوري ايران ايجاد كرده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان داوری فوتبال و آدرس davaraneparsi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان